21:57 recension: L'Oreal Infallible Brush Foundation

L'Oreal Infallible Brush Foundation

Jag köpte den för 149 kr på extrapris på Lindex (om jag inte minns fel) men i vanliga fall ligger den runt 170 kr.

Många av er har bett om en recension på den här foundationen länge nu - så jag bestämde mig för att få tummen ur och göra en ikväll! Det blir inte en så lång recension då jag inte har överdrivet mycket att säga om produkten, men har ni några frågor är det bara att lämna dem i kommentarsfältet nedan så lägger jag till dem i inlägget sen.
Fördelar:
  • Man behöver bara väldigt lite för att täcka mycket. Bra för er som vill ha en heltäckande foundation alltså! Jag upplevde att jag inte ens behövde någon concealer efter att jag applicerat foundationen ganska tunt över hela ansiktet.
  • Borsten som är inbyggd i produkten är väldigt mjuk och applicerar foundationen bra.
Nackdelar:
  • Färgen som jag har den i, "125 Natural Rose" är för gul för mig i tonen. Den är också ganska mörk för att vara den allra ljusaste av nyanserna som foundationen kommer i. Vilket är trist för oss som är lite blekare!
  • Borsten är ju inte den lättaste att rengöra och pga det samlar den lätt bakterier som kan sprida sig i ansiktet.
  • Jag upplever att den här foundationen kanske inte är den bästa för mig med en hy som lätt får finnar. Huden kändes inte superbra efter att jag tvättat av produkten!
  • Ansiktet kändes väldigt blankt efter en hel dag trots att jag "satte" foundationen med ett puder.
  • När man ska skruva på "korken" för att få produkt ut ur borsten har det en tendens att komma väldigt mycket på en gång.
Den här produkten är ändå prisvärd och bra för er som kanske inte lätt får finnar, men ändå vill ha full täckning. Jag kommer nog inte köpa den igen. Jag ger den här foundationen betyget:
3/5
PS: Jag och några vänner åker iväg till Jönköping imorgon. Sedan ska jag iväg på kvällen också, om ni undrar vart jag kanske tar vägen hehe. Ni får väldigt gärna komma fram och hälsa om ni får syn på oss i storstan!

Kommentarer
Postat av: Carros Skönhet&Hälsa

Gillar den inte alls, konstiga färger :/

2011-04-29 @ 22:13:47
URL: http://carolineerlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asså seriöst ni två är ett stort jävla skämt!! ;O;O ;P;P

2011-04-30 @ 17:48:43
Postat av: ..

Den är inte alls bra :/

2011-04-30 @ 18:06:55
Postat av: Anonym

Det där var en väldigt onödig kommentar! Du får tycka det om du vill men du behöver faktiskt inte säga det rakt ut! :( alla är vi olika! så tänk dig lite för nästa gång innan du säger något för det kan såra någon!

2011-04-30 @ 18:27:43
Postat av: mois

Postat av:

Asså seriöst ni två är ett stort jävla skämt!! ;O;O ;P;P

-------------------------------------------

Om du nu tycker det, väldigt onödigt av dig att skriva det. Om du tycker dom är ett stort skämt, är det här nog inte den rätta bloggen för dig. Då tycker jag inte du heller behöver skriva det här.

2011-04-30 @ 21:21:58
Postat av: Maj

Tycker det var ett bra inlägg ja!! =) Ha en fin dag

2011-05-01 @ 06:27:46
URL: http://majjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0