21:07 min hår-resa:

Ni som läst min tidigare blogg (louisestyle.devote.se) känner säkert igen det här inlägget då jag skrev ett liknande på louisestyle för ungefär ett och ett halvt år sedan. Men eftersom att många nya läsare dykt upp sedan dess tänkte jag skriva om det!
Det här inlägget kommer alltså handla om.. min hår-resa! Mest vilka hårfärger jag haft då jag nästan aldrig bytt frisyr till något riktigt dramatiskt.

Lets begin..

Såhär såg mitt hår till nyår 08/09, och hade sett ut så sedan jag var 13 år då mitt hår började mörkna och jag regelbundet började slinga det.

I början av 2009 fick jag en kick och färgade håret ljusbrunt och klippte pannlugg - det var knappt någon som visste om att jag skulle göra detta så snacka om att de flesta fick sig en chock när jag kom till skolan som.. en ny person, haha! Saknar det här håret ibland faktiskt.

(dålig bild, i know)
Våren kom och jag tröttnade på en tråkig ljus utväxt och det bruna. Jag slingade det hemma och fick då en lite mer karamellig (?) nyans i håret. Håret började bli ganska långt här också.

Jag vann en tävling hos fotografen och bloggaren Emelie Ohlsson. En make-over + plåtning i Ängelholm var priset. Var väldigt glad men kände mig inte så peppad på make-overn då jag faktiskt var nöjd med mitt hår som det var. Detta var i maj. Jag kom hem med en hårfärg snäppet ljusare än svart. Med två tjocka slingor i. Sjukt snyggt men på mig, nae. Har faktiskt aldrig vantrivits så mycket i mitt hår. Kändes som om frisören kapade en decimeter av det och jag var förkrossad! Dont get me wrong för jag var väldigt tacksam för upplevelsen. Vande mig dock efter ett tag.

Jag slingade det precis innan sommaren och håret blev aningen ljusare! Det var jag glad för. Dock blev färgen ganska sjaskig och grå efter ett tag, vilket gjorde mig mindre glad.

Slingade håret i slutet av sommaren och kom hem som en blond person igen! Bara efter en slingning! Detta skedde på en salong där jag bor. Jag var happiiii!

Nu har jag slingat det två eller tre gånger hemma sedan dess (under ett och ett halvt år) samt färgat en del av mitt underhår ljusbrunt. Jag trivs som det är nu och planerar inte att färga det snart igen! Dock lär jag väl inte alltid förbli blond, hehe.

Hoppas ni tyckte om det här inlägget. Ha en fin vecka allihopa! Puss.

Kommentarer
Postat av: tina

vilka fina bilder:) du va jätte fin i lugg, de borde du ha igen! de bli ju mer som en frisyr då;)

2011-04-27 @ 21:23:46
Postat av: tina

du va super fin i lugg!;)

2011-04-27 @ 21:26:37
Postat av: Linnea

superkul inlägg att läsa. :D

2011-04-27 @ 22:08:51
Postat av: Anonym

du va finast i mörkbrunt, tycker du ska färga så igen :D

2011-04-27 @ 22:10:35
Postat av: Linn

spännande att se jag hade ingen aning om att du hast alla dessa frisyrer och färger :)

2011-04-27 @ 22:45:30
Postat av: Ida

brunt o lugg va skitfint på dig :O

2011-04-27 @ 23:10:28
Postat av: Anonym

Du passade skitbra i det där mörkbruna och lugg!

2011-04-28 @ 06:43:36
Postat av: Malin

Gud va fint med mörkt hår och lugg på dig!!! :o!

2011-04-28 @ 06:50:13
Postat av: Carros Skönhet&Hälsa

Du passade i allt men ljust är nog bäst på dig ändå! :)

2011-04-28 @ 07:54:23
URL: http://carolineerlin.blogg.se/
Postat av: Julia

Riktigt bra inlägg!!!



Jag tycker att du passar bäst som du har det nu!

2011-04-28 @ 07:57:09
Postat av: nellie

åh du va jättefin i pannlugg med de bruna! :)

2011-04-28 @ 11:47:25
URL: http://nelliiej.blogg.se/
Postat av: elin

roligt inlägg, både roligt att läsa och att kolla på :d



tycker att du var asfin i lugg, nästa gång du typ ska klippa dig tycker jag att du ska behålla färgen som du har nu , och klippa lugg för som jag sa innan du passar i det ju, och dessutom äre ju inne med lugg nu också;)



Hare bra!

Kram

2011-04-28 @ 15:38:58
Postat av: Mirjam

Ja tycker du passar bra i alla färger :)

Kan inte du börja sätta upp mera outfitbilder?

Läste din förra blogg, och jag bara älskar din stil!

Skulle va kul om du började använda den också :)

Jag vet att du har mycket att göra och kanske inte hinner med blogg, men mer outfitbilder vore kul!



Du är jättevacker!

2011-04-28 @ 16:45:45
URL: http://forattvi.devote.se
Postat av: Anna

Klippte av 30cm av mitt hår idag! Hela 30cm kortare hår och det känns så j*kla skönt :) Du passa helt klart bäst i ljusbrunt med pannluggen. :)

2011-04-28 @ 17:25:44
URL: http://annaninilea.blogg.se/
Postat av: Ellen

åhh, guud va fin du var i den ljusbrunafärgen med lugg! :O wow, så otroooligt fint ;) nästa gång du klipper dig så måste det vara så <3

2011-04-28 @ 17:36:24
Postat av: Emelie

Du va ju skitsnygg i lugg och den färgen du hade då! Tycker du ska klippa dej så igen. Sen gillade jag håret när d hade fårr den där make-over´n =) Puss & kramar

2011-04-28 @ 20:02:56
Postat av: Linnea

lugg är så himmla fint älskar alla som har pannlugg och lite lockigt hår skit snyggt :) ! kram

2011-04-28 @ 22:08:29
Postat av: Anonym

lugg är as fint

2011-04-28 @ 22:09:54
Postat av: neli

varsågod babes =D ni har lätt den bästa bloggen i hela bloggvärlden asså =) fortsätt så!

megakram till er också

2011-04-28 @ 22:52:18
URL: http://iamsofashion.blogg.se/
Postat av: Becka

hår-resande! hahahha :D (ja, jag tyckte detdär var typ jätteroligt :D)



nämen alltså roligt att läsa, tack för en bra blogg! :)

2011-04-29 @ 14:51:45
URL: http://withflowersinmyhair.devote.se
Postat av: Anonym

du passar gryyyyyyyyyyyymt bra i det ljusbruna med lugg!!

2011-04-29 @ 21:55:02
Postat av: Anonym

du passade jättebra i lugg och ljustbrunt hår! du borde klippa & färga så! :)

2011-04-29 @ 22:56:54
Postat av: Mathilda

Du var jättefin i pannlugg!



Btw: Jag bor i Ängelholm :)

2011-04-29 @ 23:54:37
URL: http://thiildastyle.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Det är bra louise, man måste prova lite innan man känner vilket som käns bäst :) du ser ju på mig, haha.. Från blond till brunett, till lite rött, till blont och till brunt igen.. Först nunhar jag kommit på att jag nog ska vara brunett, men vem vet kanske blir blond en vacker dag igen? Haha.. Hade gött haj, soft blogg förresten! Bra jobbat! :)

2011-05-21 @ 12:51:20
Postat av: Edit

Du passade i alla färger och fisyrer med allra bäst i ljus brunt med pannlugg=)

2012-10-01 @ 14:42:53

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0