14:00 Produkter: Värmeskydd!

FÖRE VÄRMESTYLING:
NAK Heat Beat, 250ml, runt 120kr och finns att köpa på frisörsalonger.
L'oréal Studio Hot Straight, cirka 50kr och finns på bl a. Ica Kvantum, H&M och Lindex.
EFTER VÄRMESTYLING:
Goldwell Dual Senses Rich Repair Leave-In Balm, 150ml, cirka 170kr och finns att köpa på frisörsalonger.
PHC Hair Repair Silk Serum, 50ml, 90kr och finns att köpa på bl a. Åhlens City.
Nu har ganska många frågat om olika värmeskydd (produkter som skyddar håret från värmestyling med plattång, locktång, hårfön osv.) Jag och Louise värmestylar sällan vårt hår, men när man väl gör det är det superviktigt att skydda håret.

Produkterna ovan är alla super enligt mig.
  • Den första produkten är från märket NAK och det är ett värmeskydd i form av en spray. Det är smidigt eftrssom man slipper det extra kladd man får om man använder händerna med krämer och serum.
  • Den andra produkten är från L'oréal och är i form av en kräm som man fördelar jämnt i hela håret, men fokusera på topparna då krämer kan göra att hårbottnen blir fet och flötig om man använder det där. Däremot gillar jag att använda krämer mer än spayer då jag tycker att det tränger in mer i hela håret och man kan fördela det noggrannare så att det skyddar bättre.
  • Den tredje produkten är ett serum från Goldwell som man applicerar efter värmestyling eller när man tvättat håret. Man kan alltså applicera det i både torrt och fuktigt hår (man sköljer INTE ur det!).
  • Det andra serumet är ett silk serum från PHC. Man använder det exakt som det från Goldwell.
Serumen är till för att reparera håret efter värmestyling, men man kan också använda det regelbundet även om man inte värmestylar håret. De ger fukt och reparerar och gör håret mjukt, lent och glänsande.

Hoppas att detta hjälpte er! KRAMAR.


Kommentarer
Postat av: Matilda

jag har gjort en "de perfekta läpparna" tutorial i min blogg som ni gärna får kolla in :D

http://lookgood.devote.se/blogs/6099868/tutorial---de-perfekta-laepparna.htm#WriteComment



säg jätte gärna vad ni tkr :)



Jag har även andra tutorials :)

2010-09-28 @ 16:02:19
URL: http://lookgood.devote.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0