20:30 Nageltips: produkter som får ditt nagellack att sitta som berget!


Från vänster: (1)Sally Hansen Miracle Cure Problem Nail Strengthener Strengthen & Grow (finns att köpa på bl a. Lindex för 129kr)
(2)IsaDora Wonder Nail Base/Top Coat nr.600 "Clear" (finns att köpa på bl a. Lindex, Kicks och Ica Kvantum för ca.70kr)
(3)Viva la Diva nagellack nr.34 (finns att köpa på bl a. Lindex, Ica Kvantum och Calles Färg för ca.60kr)
(4)Top Coat från USA.

Jag måste tipsa er om denna kombon! Kommer ni ihåg när jag skrev för någon dag sedan i "dagens lack" inlägget att jag hade både stärkande lack, baslack och topplack över Viva la Diva nagellacket för att försöka få det att hålla längre än en dag? Dessa fyra produkter var exakt de jag använde och i exakt den ordningen och vet ni vad? Nagellacket sitter som berget! Då kan jag tänka mig hur det kommer att sitta om man byter ut det jäkla Viva la Diva lacket mot något annat som är mer hållbart, som t ex. från IsaDora.

Jag har redan berättat lite om den första produkten på bilden från Sally Hansen, men här har ni lite kortfattat om produkterna ändå:
  • Lacket från Sally Hansen är ett stärkande lack, alltså ett lack som får naglarna att bli starkare och mer tåliga och göra att de inte flagnar och spricker osv. Det ska också göra att naglarna växer lite snabbare. Jag älskar detta lacket. Naglarna blir omedelbart starkare då lacket torkar så hårt, men ger också parmanenta resultat i längden.
  • Lacken från IsaDora är nog de flesta bekanta med och jag personligen älskar dem. De är ganska billiga, men väldigt bra! De torkar snabbt och håller länge. Detta lacket kan man använda både som baslack (under ett annat nagellack) eller som topplack (över ett nagellack.)
  • Nagellacket på bilden från Viva la Diva har blivit mitt nya favoritlack! Jag är helt förälskad i färgen som är en blandning av vinrött och lila och jag trivs superbra i det. Tack vare denna kombon av lack kommer jag kunna använda mina lack från Viva la Diva oftare utan att de skalas av efter en dag. (Detta lacket kan man självklart ersätta med exakt vilket lack man vill, i exakt vilken färg man vill!)
  • Det sista lacket på bilden, som är ett topplack, har jag fått av en kompis från USA, men det spelar inte alls stor roll vilket topplack man använder utan bara att man använder ett.

Hoppas ni uppskattade detta tipset för jag själv blev riktigt chockad när jag upptäckte hur bra det fick mitt nagellack att hålla, plus att lacket från Sally Hansen stärker mina naglar!

Kommentarer
Postat av: Linn

Det låter superbra ju! :)

2010-10-20 @ 15:59:36
Postat av: Carina

Egentligen är det rekommenderat att man ska ha, ett vanligt baslack över Sally Hansen lacket. Fast jag kör också som du gör ibland.



IsaDora är kanon :)

2010-10-21 @ 23:22:47
URL: http://www.totalbeauty.se
Postat av: Carina

haha såg nu att det var ett baslack ifrån IsaDora ;) med i listan.

2010-10-21 @ 23:24:02
URL: http://www.totalbeauty.se
Postat av: hanna

kan ni göra en häx-Halloween video . ska nämligen vara det på min halloween fäst på söndag så kan ni ladda upp ett innan sönda så är ni snälla

2010-10-27 @ 17:51:40
URL: http://hforsberg.soclog.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0