16:06 Produktrecension: L'oréal Youth Code Eye Cream


L'oréal Youth Code Eye Cream, ca: 179:-
(köpte min billigare - 149:- om jag minns rätt).


Någon av er läsare ville när ni såg att jag hade köpt denna ögonkrämen att jag skulle göra en review på den, så självklart gör jag det!

Jag har nu använt den i en hel månad och några dagar och det exakt som det står skrivet att man ska enligt bruksanvisningen. Det står att krämen ska appliceras på rengjord hud morgon och kväll och att man ska fokusera appliceringen på mörka partier, påsar och rynkor runt ögonen och tro det eller ej, men under denna månad har jag verkligen använt den varje morgon och varje kväll förutom en kväll som jag missade, men det är ju inte så farligt.

Vissa av er tänker kanske, vad tusan? Varför ska en ung person använda en ögonkräm mot åldrande så som rynkor och påsar under ögonen? Okej, så här är det. Det är inte farligt att använda anti-agingprodukter om man är ung - det hjälper bara oss att förhindra att huden åldras tidigare vilket är bra, men spring nu inte och köp en bunt med anti-aging produkter utan produkter som är anpassade för din egna hudtyp! Ögonkrämer med anti-agingeffekt där emot är ju bra då de är starkare och mer effektiva mot mörka ringar under ögonen.

Vad tycker jag om produkten då? Jag måste erkänna att jag som sover så otroligt dåligt har problem med mörka ringar under ögonen, men jag har personligen märkt stor skillnad efter flitig användning av denna ögonkrämen. Mina påsar har blivit mindre och jag är inte alls lika mörk under ögonen längre. Jag tror på fullt allvar att om jag hade sovit bra under tiden jag använt ögonkrämen (vilket jag tyvärr inte har - någon timma/natt) så hade jag inte haft några mörka ringar kvar. Attans att det ska vara så svårt att sova, men å andra sidan...tänk hur jag hade sett ut nu om jag INTE hade använt ögonkrämen under denna sömnlösa period...HJÄLP! Ögonkrämen känns len, skön och absorberas snabbt av huden.


Tummen upp från min sida alltså,
men försök självklart att sova bra också! Annars har du inte krämen att skylla på - den kan ju inte trolla om du inte hjälper den på traven liksom. Tänk också på att vi alla har individuell hud så bara för att krämen fungerade så bra på mig betyder det inte att den gör under för någon annan.


PS. Anledningen till att jag har en handuk på huvudet är för att jag nyss kom hem och är dyngsur på grund av att det rent ut sagt pissregnar ute!
Peace and love to y'all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0