19:15 LÄPPSTIFT-FYND!

Visade ju er mina fynd från Ullaaaareeeed (Ge-kås) igår samt lovade jag er att skriva lite mer om läppstiftet jag fyndade för 9,90 där (!). Så det är det jag tänker göra nu =).

Jag stod vid sminkavdelning och kollade runt lite vid disken. Fick som sagt syn på stiften för en tia och tittade närmare på färgerna. Jäääättemånga fina rosa och koralliga nyanser (jag ångrar så jävla mycket nu att jag inte köpte fler!). Bestämde mig som sagt för ett lite mer nude-rosa aktigt eftersom att det är den färgen jag gillar mest när det kommer till något på läpparna.

Prövade det igår kväll lite snabbt,
så detta blir alltså ingen review direkt.. eftersom att jag inte hunnit använda det på riktigt. Jag prövade först att lägga det på mina naturliga läppar (+ lite läppbalsam) och jag fick inte riktigt fram färgen jag ville ha. Jag har sjukt pigmenterade läppar i vanliga fall så jag la lite foundation på dom istället och prövade läppstiftet igen, det gav färgen mer rättvisa.
Färgen är en barbie-rosa färg och kommer från märket KUBISS.

Nr 17, som ni ser. Och såhär ser förpackningen ut..

Lite halvtattig förpackning, men äsch =) Allt kan man ju inte begära för en tia liksom! Men jag tycker iallafall det är bra att man kan se stiftet.

Och nu till det slutliga.. Hur ser det ut på läpparna?

Tadaaaaa! Dock sköljs färgen ur lite i kameran. Tänk er färgen ovan fast med liiite mer rosa i. På bilden ovan har jag lagt som sagt, foundation först över hela läppen sedan ungefär tre lager av stiftet. Ni anar inte hur krämigt läppstiftet är! Och pigmenterat. Tummen upp!

Dock tycker jag att den här nyansen är ganska svårbärd då risken att se ut som en barbie docka är rätt stor (speciellt om man har blont hår, haha). Men tar man ett lager och lägger ett gloss över ska det nog se lite mer normalt ut.

Så ni som kommer befinna er på Ge-kås snart, ta er en titt på stiften från KUBISS!


Kommentarer
Postat av: Josephine (Makeuponista)

Jag köpte själv massor stift därifrån när jag var på gekås, dock inte samma som dig =)

2010-05-05 @ 20:17:54
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Anonym

gud vad fint det blev!! Jag gillar och lite nudie färgat och mer naturlig look! ;) I like!

2010-05-05 @ 20:43:16
Postat av: Anonym

också lite nudie*

2010-05-05 @ 20:43:48
Postat av: fanny

Det va ju skit snyggt !;o

2010-05-05 @ 22:19:26
URL: http://photosbyfanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0