16:39 Dejana: 5 tips till fina och välplockade ögonbryn!

                                   
Jag har fått många frågor av er gällande mina ögonbryn. Till exempel hur jag plockar dem och vad jag har för knep, tips och trix. Så jag tänkte dela med mig 5 av dessa tips i detta inlägget.

1. Mitt allra bästa tips jag kan ge är att ha en pincett precis vid spegeln i badrummet. Jag har alltid det och det är superbra eftersom man vanligtvis ser sig själv i spegeln ett antal gånger på morgonen. Så om man ser ett ynka hårstrå som man stör sig på är det bara att plocka det. Alla hårstråna växer ju inte ut på en och samma millisekund, eller hur? Därför kan man bara ta de få man ser i spegeln och plocka dem direkt, istället för att sätta sig ner en gång i veckan i en timma och kämpa med buskarna man fått ovanför ögonen, haha.

2. Mitt andra tips är att skaffa en förstorande spegel! Många av er har frågat hur jag får bort alla de små vita stråna under ögonbrynen och om inte mitt första tips redan tagit hand om detta är det bara att sätta sig vid ett fönster - då dagsljus är det allra bästa ljuset att plocka i - med sin förstorande spegel och en pincett så ser man alla de små stråna och kan plocka dem.

3. Det allra viktigaste är nog ändå att skaffa en bra pincett, eller ännu bättre - två! Varför ha två pincetter tänker man kanske då? Jo, jag rekommenderar att skaffa en smalare pincett för de stråna närmast ögonbrynet där ett felplockat strå kan ändra hela formen på ögonbrynet! Sedan en lite bredare för de små vita stråna så att man kan plocka flera på en gång och inte ett i taget vilket kan ta evigheter.

4. Sedan gäller det att hitta sin personliga form. Man kan tycka att andra har jättefina ögonbryn, men det behöver inte betyda att dessa skulle passa på just dig. Allt handlar till exempel om vad man har för ögon- och ansiktsform. Om du inte själv vet vad du passar i - fråga en frisör. De flesta frisörer plockar också ögonbryn så de kan nog ge dig några goda råd. Eller om du är osäker på att noppra dina ögonbryn själv eller inte är duktig på det är det bara att betala någon enstaka hundralapp och få det gjort där hos frisören!

5. Noppra inte ovansidan av ögonbrynet! Detta ändrar hela din naturliga båge och kan få ögonbrynen att se onaturliga ut. Dina ögonbryn är ju på sätt och vis anpassade för just dig, så varför ändra hela formen? Följ bara din natuliga båge genom att plocka under ögonbrynen. Sedan är det bara att välja hur man vill ha dem. Själv gillar jag att ha ögonbrynen lite tjockare mot mitten av ansiktet och tunnare ut till kanterna, men det är för att det är det just jag passar i. Andra passar i tjockare ögonbryn och andra i tunnare. Vissa i rundare former och andra med en högre högsta punkt på bågen. Det är bara att se vad man passar i, men för guds skull - noppra inte sönder dina ögonbryn. De är en ganska stor del av ditt ansikte och om du frågar någon vuxen med supertunna ögonbryn är jag ganska säker på att de ångrar att de nopprat sönder dem...

Hjälpte detta er någonting? Jag hoppas verkligen det! Detta är i alla fall mina tips och trix till fina och välnopprade ögonbryn.

Ha en fin dag!


Kommentarer
Postat av: julia

bra tips :)

2010-03-21 @ 18:29:15
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: Gnolis

Alltså det där lider inte jag av utan hur gör man för att få mer ögonbryn? Blir inte snyggt när jag försöker förlänga dem eller göra dem rundare... Mina är helt raka typ. Vem vill ha raka korta ögonbryn :S Tipsa gärna om det finns nån lösning :)

2010-03-21 @ 18:55:20
Postat av: Dejana

Gnolis: Det är lite svårt för oss att veta exakt vad du menar, men vad är det för typ av färg du använder för att fylla i dina ögonbryn? Penna, skugga eller gel?

Det är inte så smart att använda penna om man ska fylla i områden där det inte finns så mycket hår då det kan se onaturligt ut! Välj en bra skugga eller gel istället i en naturlig färg och applicera med pensel! =)

2010-03-21 @ 19:10:38
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan otroligt bra blogg :) .

jag undrar, om man har korta ögonfransar hur skulle man kunna göra dom längre? tacksam för svar :)

2010-03-23 @ 16:47:15
Postat av: Dejana

Anonym: Det finns inget mirakel för dubbelt så långa ögonfransar bums - om man inte förlänger dem vill säga. Där emot finns det olika ögonfransserum att köpa lite överallt! Det är bara att fråga efter något bra serum till exempel på Lindex eller Make Up Store. Sedan gäller det självklart att hitta en mascara som passar för just dig. Testa den nya mascaran "Falsies Volume Express" från Maybelline i rosa förpackning. =)

2010-03-24 @ 18:20:06
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh tack så mycket för hjälpen :)

Jag har bara en liten fundering , mascaran "Falsies Volume Express" finns också i gul, vet du vilken som är bäst, den rosa eller gula ? :)

2010-03-25 @ 17:08:12
Postat av: Dejana

Det var så lite så :).

Den rosa helt klart! Det är den som heter "Falsies Volume Express" ^^. Jag gillar inte den gula så mycket då den smular en del under ögonen. Den rosa förlänger väldigt bra och verkar fungera på de flesta!

2010-03-25 @ 18:05:32
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: me who fucking ells ?? :P

men jag MÅSTE plocka på ovansidan. Jag har nämligen ärvt så att det helt vanligt och jämnt, men sen mitt i allt kommer det en spetsig 'kulle'. Hahah:P

2010-09-28 @ 13:13:53

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0