16:54 Dagens: Outfit & make-up


Linne: Lindex jacka: H&M jeans: Bikbok örhängen: Albrekts Guld halsband: present från pojkvän armband: Lindex, August Pettersson & OXXO Design.

Efter att jag klätt på mig på morgonen inspirerades jag av det lila linnet jag hade på mig och improviserade sedan vilt när jag skulle sminka mig. Här är resultatet:


Jag använde mig av en palett ögonskuggor från Viva la Diva. Där ifrån valde jag tre lila färger och en ljusare lila som highlighter under ögonbrynet. Sedan var det bara på med vit kajal på insidan av undre fransraden och på med mascaran. Rouget är från Maybelline (nr.62 Rosewood).

För er som kanske undrar över mitt hår:
Jag tuperade luggen och kammade den slät. Sedan satte jag bak den med hårnålar och puffade upp det och så satte jag bak mer hår från sidorna ganska slätt (också med hårnålar). Sedan gjorde jag en liten fläta i underhåret, lite inspirerande kanske? Älskar verkligen att ha en fläta så, det ger det lilla extra till en halvuppsatt frisyr.


Kommentera gärna vad ni tycker! Ha en fin fredag, KRAMAR.

Kommentarer
Postat av: Ragnhild (:

Både sminkningen och håret var skitfint,lite udda:)Älskar er blogg!

2010-03-19 @ 18:34:34
URL: http://jajaas.blogg.se/
Postat av: Dejana

Ragnhild: Tack så jättemycket! Vi älskar er läsare också, hehe!

2010-03-19 @ 19:05:54
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0