22:13 Vad tycker ni om attacken mot Vecko-Revyn & Lindas blogg?

                          
Linda med sin fina make-up. Bild lånad från Lindas blogg, hoppas det är okej!

Kände att jag var tvungen att nämna detta då det väckte starka känslor hos både mig och Louise.

Flera av er har säkert redan läst detta, men för er som inte har det och inte vet vad jag pratar om kan jag berätta det lite kortfattat. Linda Hallberg är en skitfin och grymt duktig tjej som driver en sminkblogg och jobbar som make-up artist på Make Up Store. Hennes blogg har nyligen blivit uppmärksammad av en kvinna vid namn Kicki Norman som jobbar som journalist för daisybeauty.com. För att se och förstå hela denna historien läs först Kickis inlägg här:
http://www.daisybeauty.com/web/kicki/blogg/-/blogs/skams-pa-sig-vecko-revyn!?_33_redirect=%2Fweb%2Fkicki
och gå sedan till Lindas inlägg här:
http://blogg.veckorevyn.com/lindas-sminkblogg/2010/03/22/blogg-attack/.

Vad tycker ni om detta? Tycker ni att Kicki har rätt eller tycker ni att det är helt självklart att Linda köper och skriver om Make Up Stores smink då det är det hon måste använda varje dag till jobbet?
Det tycker i alla fall jag och Louise är helt självklart! Varför skulle hon slösa pengar på annat smink om hon ändå måste använda Make Up Stores smink varje dag? 
Vi är nyfikna och vill jättegärna läsa vad ni tycker om detta!
Ni måste inte hålla med oss, vi vill bara veta vad ni tycker.

P.S: Vill också säga att jag vet att Kicki inte är en gammal sur tant utan att hon bara gör sitt jobb. Kan bara inte få in det i min lilla skalle att det kan räknas som smygreklam! Ville bara se vad andra tyckte och tänkte om detta.

Många kramar,


Kommentarer
Postat av: Gnolis

Jag håller med er! Sniket att klaga på sånna saker tycker jag.

2010-03-23 @ 06:54:10
Postat av: Bogi

För det första tycker jag att folk inte ska bry sig om vad för sort, hon får vell ha vad hon vill! Men eftersom att hon jobbar på MUS så är det vell självklart ;)



Kramar

2010-03-23 @ 07:08:40
URL: http://bogi.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag håller med! en sur gammal tant ska inte bryr sig om andras smink..

kram!

2010-03-23 @ 08:27:54
Postat av: Jojo

Jag måste säga att jag håller med er. Dock har hon väl en poäng i att unga kan bli väldigt påverkade av att de måste köpa mus produkter och på sätt och vis kan man se det som smygreklam, men det är ju upp till mottagern (läsarna) om vi ska ta åt oss eller inte. Annars kan man ju se det som så med t.ex. hennes ögonsminkningar, varför inte se det som inspiration om vilka färgkombinationer av ögonskuggor med mera istället för att se det som att jag måste ha just dom produkterna. Ögonskuggor i alla dess färger brukar de flesta märken ha. Varför inte bara låta sig inspireras!

2010-03-23 @ 09:38:43
Postat av: Lene

Ok. Ni har tydligen inte heller fattat vad det handlar om. Trots att Linda försökt förtydliga sig i ännu ett blogginlägg... Visst är det bra att tycka saker. Men det är ännu bättre om man även tänker till och kollar vilka fakta som gäller! Det handlar inte om huruvida Kattis är gammal och sur eller avundsjuk, om Linda är gullig, duktig, jobbar på MUS eller vilka produkter hon måste använda på jobbet. Försök fatta att det handlar om lagar och regler som finns i Sverige gällande reklam vs smygreklam och hur man får skriva när man skriver för en stor tidning som VR. INGET ANNAT! Visst kan man tycka att det är blä, men det är liksom bara att tugga i sig. Det var väl ändå ingen som tvingade Linda att börja blogga för VR? Hade hon haft kvar sin personliga blogg hade hon kunnat blogga om vilka produkter on vill och hur mycket hon vill. Men nu tog hon VRs erbjudande och då är det bara att anpassa sig till vad som gäller. Så är det att vara vuxen. Man kan inte både ha kvar kakan och äta den. Det kommer även småtjejerna som surar på både Kattis och Lindas bloggar att fatta. När de vuxit upp...

2010-03-24 @ 09:52:41
Postat av: Dejana

Lene: Jag är faktiskt glad att du skrev din kommentar. Jag vet vad Kicki (och du) menar, jag kan bara inte få in i skallen att det skulle räknas som smygreklam. Jag skrev inte alls detta inlägget som en attack mot Kicki utan ville bara se vad folk tyckte och tänkte om detta. Vet också att Kicki inte är en gammal sur tant och att hon bara gör sitt jobb, haha.

2010-03-24 @ 17:35:10
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0