18:32 Off topic: Åksjukearmband!

Apoteket, ca. 145:-
Åksjukearmbanden (eller Sea Band som de också kallas) har en liten kula som trycker på en akupressurpunkt och sägs hålla illamåendet borta oavsett om det är på grund av graviditet eller alla typer av åksjuka.
Flera av er har nu frågat om dessa armband och vad jag tycker om dem. Jag som är otroligt åksjuk, fast inte gillar att äta tabletter, tycker att dessa fungerar ganska bra. Man blir inte trött av dem som med åksjuketabletter, men jag kan uppleva att det känns som att man bara stänger in illamåendet, vilket inte känns av från tabletterna. Med det menar jag typ...ni vet när man kokar vatten i en kastrull (detta föreställer illamåendet) och sedan lägger ett lock över (vilket föreställer armbanden). Man ser liksom inte att det bubblar, men man vet fortfarande att det gör det och kan höra det. Haha, låter det knäppt? Man mår liksom inte jätteilla, men det känns som att man bara döljer illamåendet istället för att reducera det helt. Därför har jag på dem någon timma även efter att jag kommit fram dit jag skulle, annars mår jag illa om jag tar av dem direkt. Det som fungerar bäst för mig är helt enkelt att försöka sova hela resan, haha.
Detta är i alla fall vad jag personligen upplever. Det betyder ju inte att det är samma för er. Tusen kramar!


Kommentarer
Postat av: Josephine (Makeuponista)

Jag gillar dem också, har varit med på både resor och på sjukhus! :)

2010-06-24 @ 19:24:24
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Moa Eklund

Svar :

Hej Dejana, vi kanske kan ses någon gång i Vmo ? ':)

Skulle gärna vilja träffa dig / er!

Puss.

2010-06-25 @ 13:25:04
URL: http://mooaeklund.blogg.se/
Postat av: bbarawiho på youtube

nu uppdaterar typ aldrig längre, och gör inga videosar :( :(

saknar en video <333333333333333333333

2010-06-25 @ 15:26:49
Postat av: Anonym

ni bloggar ju aldrig!!!! det är inte roligt att kolla er blogg då !!!

2010-06-25 @ 17:15:26
Postat av: C

Hej, jag läste i en tidning (som hade bra källor) att åkesjukearmband egentligen inte hjälper, det är bara psykist men att tuggumin mot åksjuka hjälper bra, eftersom du inte tyckte om att ta tabletter, testa det om du inte gjort det. Men som sagt, jag läste det i en tidning, men det kan ju vara värt att pröva en gång iallafall ;)

2010-06-30 @ 13:17:31

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0