18:11 louise fixar till studentbal!

Ni kanske har undrat vart jag har tagit vägen nu de senaste dagarna. Saken är den att jag haft väldigt väldigt fullt upp! Igår var det drill som gällde hela dagen. Imorse steg jag upp kl 8 för att bege mig ut mot Annie där jag skulle sminka henne och fixa hennes hår till hennes studentbal som ägde rum idag kl 16!


Till sminket använde jag varma och kalla nyanser i rosa i Viva la Diva paletten. Sedan suddade vi ut sminkningen med min svarta Pollution skugga från Make up store. Vi strävade efter något fräscht och piggt fast ändå lite mörkare och mer dramatiskt!



Här ser ni en lite tydligare bild på sminket. Vi behöll "kanten" som den svarta skuggan gav under ögonbrynet ganska skarp. Det var inte meningen först men vi upptäckte att det såg riktigt bra ut utan att sudda ut skuggan!


Jag tvinnade bak hennes hår på båda sidorna in till en slarvig sidoknut. Mycket enkel men fin & fräsch frisyr! Annie ville ha uppsatt eftersom att hennes klänning hade fina detaljer runt halsen och bysten, så vi ville inte förstöra det med dölja det med hår.


Här har ni det slutliga resultatet med smycken och så på! =)

Jag hade så himla roligt när jag fixade Annie. Hon är en supervacker tjej och det var verkligen kul att få jobba med hennes fina drag också! Så fort jag lagt in alla bilder från kameran in i datorn får ni se en bild på hur hon såg ut i helhet, med klänningen och allt på. Hon var superfin!

Om det är någon som bor nära Anderstorp, Gislaved, Smålandsstenar, eller i typ GGVV-regionen som gärna skulle vilja bli sminkad till ett speciellt tillfälle är det bara att mejla! =) Puss.

Kommentarer
Postat av: Mika

Hejsan! det var en jätte fin sminkning. Jag undrar en sak, snart är det ju skolavslutning och jag vill se lite annorlunda en vad jag brukar göra på vardagen och jag vill att det ska vara fint men ändå inte för mycket. Skulle inte ni kunna visa hur du skulle se ut på en skolavslutning:) Jag skulle uppskatta det väldigt mycket.



P.S jag är inte alls bra på sminka mig så det skulle vara snällt om det vara enkelt men också snyggt och fint! förlåt om jag beger för mycket.



Kramar Mika

2010-06-06 @ 20:17:06
URL: http://linnochmika.blogg.se/
Postat av: annie

Tusen tack! Blev skitsnygg ;) :D

2010-06-07 @ 21:35:48
Postat av: Evelina

Damn vad fint det blev! :D

2010-06-08 @ 18:57:23
URL: http://vinterflickan.devote.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0