17:57 tips, tips, tips: mineralfoundation

Pure foundation mineral från Maybelline
Ville tipsa er lite snabbt om en foundation som är väldigt lik I.D mineralfoundation!

Jag köpte den här innan sommaren
och hade den en bit in på hösten (burken är stooor och räcker länge!). Innan dess använde jag I.D smink och helt ärligt talat, jag märkte ingen större skillnad. Täckningen är likadan (jag tror att den här täcker snäppet mer, men som med I.D foundation kan man bestämma vilken täckning man vill ha pga av hur mycket man bygger på osv). OERHÖRT lik! Så ni som inte vill spendera flera hundralappar på en foundation rekommenderar jag den här, väldigt mycket. Mineralfoundation är superbra för er med känslig hy eller finnar. Dock tror jag att ni som har riktigt känslig hy ska prova I.D istället.
Jag säger att själva täckningen och hur jag upplevde att foundation var på huden känns väldigt lik I.D men jag vet inte om den här foundationen är lika "ren" som I.D. Om ni förstår vad jag menar?

Jag gick tillbaka till I.D efter att burken från Maybelline tagit slut eftersom att Kicks reade ut "Prova på"-kit där man fick en borste, en mineral veil och en mindre foundationburk för bara 200. Kunde inte motstå liksom!
Foundationen kostar iaf runt 150-160 kr på bl.a. Lindex, KICKS osv. De ställen som säljer Maybelline helt enkelt! Try it out if you want toooo. =)

Update:
Självklart är det individuellt med alla produkter. Den här foundationen kanske är superbra på en person och hemsk på en annan. Tänkte att jag därför kunde skriva ut min hudtyp också: Jag har fet hy i t-zonen och ganska torr på kinderna, alltså kombinerad. Även om jag har finnar får jag inte jättelätt nya, av nya hudprodukter osv.


Kommentarer
Postat av: fian

Jag tror att den mineralfoundationen passar folk utan problemhy, för det är seriöst den värsta foundationen jag någonsin haft! Den täckte ingenting, och då testade jag både med och utan vanlig foundation under. Och jag fick så sjukt mycket finnar! Men det är nog olika från person till person :)

2010-04-13 @ 18:26:53
URL: http://rosaconverse.devote.se
Postat av: Louise

Fian: WHAT? :O Vad synd :/ tänk vad olika det kan vara från person till person! På mig funkade den kanon!

2010-04-13 @ 19:53:37
URL: http://louisestyle.devote.se
Postat av: fian

Vilken färg hade du på din id foundation? :)

2010-04-20 @ 19:10:05
URL: http://rosaconverse.devote.se
Postat av: Louise

Fian: Fairly Light! =)

2010-04-20 @ 21:55:58
URL: http://louisestyle.devote.se
Postat av: fian

Är den jätteljus? Vet inte om vi är lika ljusa, men jag tror det :)

2010-04-21 @ 08:08:50
URL: http://rosaconverse.devote.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0